Rebranding to proces zmiany wizerunku firmy w organizacji. Jest to strategia rynkowa polegająca na nadaniu nowej nazwy, symbolu lub zmianie wyglądu już istniejącej marki. Ideą rebrandingu jest stworzenie nowej tożsamości marki, a powodów może być wiele, od odświeżenia przestarzałego wizerunku po dostosowanie marki do zachodzących w firmie/organizacji zmian.
Jakie są największe zalety rebrandingu?
1. Połącz się z nową publicznością
Największą zaletą odświeżenia wyglądu Twojej marki jest możliwość dotarcia do nowych klientów. Gdy skupisz się na nowych aspektach swojej działalności i odpowiednio je wypromujesz, ludzie to zauważą. Rebranding może zaoferować stymulację, której potrzebuje Twoja firma, aby stworzyć nowy wzrost na stale rozwijającym się rynku.
2. Wyróżnij się na tle konkurencji
W miarę rozwoju firmy Twoje możliwości mogą zacząć bezpośrednio konkurować z możliwościami konkurentów w branży. Nowe logo firmowe może być najskuteczniejszym sposobem wyróżnienia Twojej oferty i podejścia firmy do klientów. Wyróżnienie marki pokazuje, że Twoje usługi są wyjątkowe i pomaga uplasować Cię jako eksperta na rynku.
3. Bądź na bieżąco
Rebranding ma jeden prosty cel: utrzymanie aktualności marki. Trendy w projektowaniu odgrywają ważną rolę w tym, jak potencjalni lub obecni klienci postrzegają Twoją firmę i wszystko, co ma do zaoferowania. Odświeżenie projektu logo, pokazuje klientom, że zwracasz uwagę na trendy w swojej branży, co czyni Twoją firmę nowoczesną.
4. Odzwierciedlaj nowe cele, produkty, oferty lub wartości
Trudno jest pokazać, jak rozwinęła się Twoja firma, gdy Twoja marka tego nie odzwierciedla. Jeśli rozszerzyłeś ofertę o nowe produkty, rozwinąłeś ją, by objąć nią więcej usług, lub wyznaczyłeś sobie nowe cele, rebranding to świetny sposób na pokazanie, że Twoja firma się rozwija.
5. Zwiększ swoje zyski
Korzyści z rebrandingu nie tylko wpłyną na ogólną strategię ruchu przychodzącego, ale także zwiększą rentowność Twojej firmy. Dotarcie do nowych potencjalnych klientów, wyróżnienie się na tle konkurencji, pokazanie swojej wiedzy specjalistycznej oraz zwiększenie wpływu i zasięgu produktów i usług to skuteczne sposoby na zwiększenie zysków poprzez nadanie marki i nowego wyglądu.
Jak przeprowadzić rebranding?
1. Określ swoje cele.
Podobnie jak w przypadku każdej strategii marketingowej, najpierw musisz określić swoje cele. Czy próbujesz odbudować wizerunek swojej firmy od podstaw, czy po prostu odrywając się nieco, zmieniając nieco twoją tożsamość i wprowadzając niewielką zmianę? Czy próbujesz odwołać się do nowej publiczności lub ożywić swoją energię z obecnymi klientami?
2. Pracuj z profesjonalistą.
Następnie współpracuj z profesjonalistą. Istnieje kilka obszarów marketingu i reklamy, w których nie możesz sobie pozwolić na oszczędzanie, a branding jest jednym z nich. Pracuj z najlepszymi ludźmi, których możesz znaleźć, sprawdź ich dokonania, realizacje zmian logo i całość portfolio. Doświadczenie projektanta, któremu powierzysz nowy projekt logo, będzie podstawą do sprawnie przeprowadzonego rebrandingu.
3. Proaktywnie ogłaszaj swoje wdrożenie.
Pokaż się na nowo, dumnie ogłoś przeprowadzony rebranding, daj się zauważyć. Rozważ świętowanie z promocją sprzedaży lub podobną promocją, aby zachęcić użytkowników do zmian.
Niektóre marki są w stanie zachować względną spójność przez całe życie. Inne przechodzą okresy szybkiej ewolucji, a jeszcze inne aktualizują się tylko w razie potrzeby co kilka lat. Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie dlaczego rebranding – ważne jest to co jest odpowiednie dla Ciebie i Twoich odbiorców.
4. Rozważ rynek i swoją konkurencję.
Zanim zmienisz markę, dołóż należytej staranności. Zbadaj, co robi Twoja konkurencja. Określ, jak wyróżniasz się na tle konkurencji i jaka jest twoja prawdziwa propozycja wartości. Sprawdź, co jest modne (a co nie) w świecie designu marki. Upewnij się, że zastosujesz trend, który ma sens dla Twojej firmy. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, doświadczenie projektanta będzie tutaj grało najważniejszą rolę.
Pomożemy stworzyć nowy projekt logo dla Twojej firmy.
We wciąż zmieniającym się świecie nie ma miejsca na stagnację, Twoja marka tak samo jak wszystko dookoła powinna się rozwijać, uaktualniać wizerunek, odzwierciedlać panujące trendy, wyprzedzać konkurencję w zakresie komunikacji wizualnej. W naszym portfolio znajduje się wiele realizacji rebrandingu stworzonych na przestrzeni ostatnich lat. Sprawdzisz je tutaj.